Direct marketing

Direct marketing handler om at kommunikere direkte til de kunder og kundeemner, som du har vurderet til at have det største potentiale for køb. Dette kræver at du har et stort kendskab til markedet, som formes på baggrund af detaljeret viden om dine kunders behov, ønsker, adfærd mm.

Direct marketing adskiller sig fra andre marketing metoder såsom massemarkedsføring, ved at det kan være med til at skabe en dialog mellem dine kunder og virksomheden. Dette ligger et solidt grundlag for forbedring af marketing effektiviteten fra producentens side, da det bliver muligt at skræddersy tilbuddet eller informationerne således at de tilpasses den enkelte kunde.

Konkurrencekompagniet vil sammen med dig se på hvilke potentielle kunder, der er endnu ikke er berørt direkte og hvordan vi rammer dem bedst muligt, med en relevant markedsføring.

En målrettet marketingskampagne

At identificere målgruppen, som din kampagnen skal ramme, kræver viden om markedet som helhed. Din målgruppe defineres på baggrund af overvejelser, om hvem der ønsker at modtage dit salgsmateriale, med hensyn til hvilken branche de tilhører, deres geografiske placering og størrelsen på virksomheden. Ved at identificere en målgruppe er det bruge mindre ressourcer, da din marketingskampagne bliver målrettet.

De medier du kan benytte til direct marketing er salgsbreve (direct mail), e-mails, internet-shopping, kataloger, telemarketing, sms samt mms, snapchat. Man bruger medier som disse, da de henvender sig direkte til kunden. Vi kan måle på mersalg og førstegangs kunden.