Indlæg skrevet d.

19. september 2017

Hvordan kan PR & Branding gavne din virksomhed?

Kategori:

Hvordan kan PR & Branding gavne din virksomhed?

PR & Branding er dit værktøj til, at få din virksomhed til at få den rette/ønskede udstråling. Det drejer sig basalt set om, at din virksomhed skal have en ensartet identitet, som hele virksomheden kan stå inde for. Dit brand er tilmed med til, at skabe et tilhørsforhold til dine kunder samt potentielle kunder.

Med et stærkt brand vil dit produkt/ydelse blive koblet sammen med forventninger, følelser m.m. i forhold til brandet. Branding er derfor med til, at styrke din virksomhed, hvis det udføres korrekt. PR fungerer hyppigt som en brand forstærker, hvor igennem man som virksomhed kan fremhæve forcer m.m.

Hvorfor er det vigtigt at gøre brug af PR & Branding?

PR & Branding er generelt vigtigt for enhver virksomhed, da det er med til at styrke virksomheden, signalerer troværdighed samt opfylde forventningerne som kunden måtte have. Hvis overskuddet ikke er til at lave gratis arbejde, donere penge m.m., kan virksomheden tage udgangspunkt i det daglige arbejde. Det kræver blot den korrekte formidling til omverdenen. 

Det er i langt de fleste tilfælde til gavn for virksomheden, at PR kobles sammen med Content Marketing, som også fungerer brand-forstærkende.

Essensen af PR er generelt, at formidle sin virksomhed og dens styrker på den bedst mulige måde, for at blive likeable og på den måde få flere kunder, højere omsætning og samlet vækst.

Branding kræver i grove træk, at man som virksomhed sætter sig en realistisk målsætning for, hvordan det ønskes at brandet opfattes og derefter foretager bevidste handlinger og aktiviteter, som kan hjælpe til at opnå den ønskede identitetsopfattelse.

Hvordan kan du gøre brug af PR & Branding ?

PR & Branding kan anvendes på forskellige måder, men skal overordnet forstås som aktiviteter, som understøtter brandet og har til hensigt, at påfører eller bibeholde brandets værdi.

Det kan eksempelvis være i forbindelse med, at din virksomhed har været udsat for shitstorm, dårlige anmeldelser m.m..

Som reaktion på dette kan man gå ind og komme med en udtalelse om noget positivt som virksomheden har gjort eller har i sinde at gøre, enten for at godtgøre en fejltagelse eller for at få fokus væk fra det skadelige emne.

PR kan desuden anvendes til at styrke en virksomheds brand generelt og behøver ikke nødvendigvis at udøves udelukkende når der skal rettes op på en fejl eller dårlig omtale. Det kan eksempelvis gøres ved at gøre opmærksom på, når virksomheden leverer arbejde uden beregning, donerer penge til et godt formål, ved at fortælle succeshistorier eller nytænkende initiativer. At gøre opmærksom på sådanne handlinger kan medvirke til, at virksomheden bliver mere likeable og derved påføre merværdi til brandet.

Indlæg: 1 af 3

Hvordan kan PR & Branding gavne din virksomhed?

Indlæg: 2 af 3

PR & Branding “Før” og “Efter”

Indlæg: 3 af 3

Sådan arbejder du med PR & Branding

Ønsker du at blive klogere på online markedsføring?

Følg os på de sociale medier og se når vi kommer med gode råd til online markedsføring.

Din vej til succes starter her

Ønsker du at din virksomhed får endnu større succes?

Skriv dit navn og nummer nedenfor, så ringer vi til dig.

error: UPS! Indhold er beskyttet